http://amansukamosh.blogspot.com

sebuah cerita dongeng yang diadaptasikan dari sebuah pengembaraan . arahan budak skema khas untuk budak nerd . tidak akan ditayangkan di mana-mana pawagam berhampiran pada bila-bila masa .
*powered by agensi kawen lari .

Friday, December 31, 2010

warkah terakhirku sebelom berangkat ke 2011 .

kehadapan adindaku yang berada jaoh nun disana . diharap adinda sehad montel dan comelcomel belaka yaa . aku menaip warkah ini selepas pulang dari masjid menunaikan solat jumaat . yaa , aku tau aku kadangkadang berperangai celaka . akan tetapi , aku juga manusia . solat itu wajib kan darling ? kamu pasti masih ingatkan . yaa sewaktu kita di PLKN . awalawal tahun 2010 . time itu , aku kecewa kerana dipilih untuk menghabeskan wang rakyat di kem sana . iyaaa , sebelom ke sana macammacam aku menyumpah itu dan ini . siapapun gak mahu dipaksa ke hutan sana kan ? haih . well , sekarang aku sudah sedar . kalau aku tidak join itu kem . aku tidak akan kenal sama kamu , pae , nufaa , faizran , izzat , susu , aril , byah , pak abu , jay , dan semua yang mengenaliku di sana . dan kamu pasti ingatkan . saatsaat kita bermadu kasih disana . aku sering dilemparkan dengan gosipgosip panas yang membuatkan aku digelar player . haih . manis sungguh saat itu . digilai ramai . hehee . itulah pertama kali aku membotakkan kepalaku . well nak tunggu pergi haji lambat lagi kan . sejurus pulang dari kem , jangtung ku sering DUPDAPDUPDAP . iyalah , result SPM telah keluar . kepingan sangat mau masuk universiti . aku juga telah mencoba sesuatu yang baru . yaa . bekerja di warung pizza hut . agak kekok semasa pertama kali bekerja . saat yang ditunggu setiap bulan ofkos lah . kemasukan gaji . pertama kali aku peganga duet sendiri hasil titik peluhku . ibarat kera mendapat bunga . wahaha . manis sungguh ketika itu kan . ketika keputusan universiti keluar . aku agak kecewa . kerana tidak menerima tawaran ke manamana universiti . melihat temantemanku yang berjaya melangkah kaki ke universiti . aku betolbetol cemburu saat itu . tapi apakan daya . bukan rezekiku lagi . aku memilih ke tingkatan enam yang sering dipandang serong oleh temanteman . iyalah , masih menyarung jersey sekolah pada umor 18 tahun . tapi aku tidak ambil kesah semua itu . aku teruskan misiku untuk memasuki universiti dengan menduduki STPM pada 2011 . well kalau mahu diceritakan setiap sukadukaku pada tahun 2010 . memanglah banyak . mungkin kamu akan bosan apabila membaca warkahku yang 100 persen tulisan ini . tetapi kamu jangan risau darl , aku selitkan fotofoto sepanjang tahun 2010 ini untuk tatapan kamu . oh ya , esok ulang tahun hari kelahiran ibumu kan ? 01/01/1971 kan ? sampaikan salamku kepada ibumu yaa . " HAPPY BIRTHDAY BONDA ROSMAWATI BINTI HJ. YAHYA " . aku rasa cukoplah coretan aku untukmu kali ini . bertemu lagi kita pada tahun 2011 . harapkan yang terbaek untuk tahun 2011 yeah !

benar dan lagi membenarkan ,
AMAN NERD 31/12/2010

2 comments:

  1. hahaha~
    along pn dlu ngis sbb kne g plkn!!
    tp dh join best plak..
    tp xnk join lg dh..boleh?hahaha~

    ReplyDelete
  2. am : plkn eh ? haha , okay .

    ReplyDelete