http://amansukamosh.blogspot.com

sebuah cerita dongeng yang diadaptasikan dari sebuah pengembaraan . arahan budak skema khas untuk budak nerd . tidak akan ditayangkan di mana-mana pawagam berhampiran pada bila-bila masa .
*powered by agensi kawen lari .

Wednesday, September 29, 2010

happy sweet 16 tika .


firstly nak minta maaf sbb lmbt wish .
pastu nak minta maaf sbb x dee gift .
*tu laa klau gtaw awal-awal mesty dpt gift cm tunku .
lalala .
  1. lepas niee leyh dah la amik lesen motoo .
  2. lepas niee x risau dah klau nak merempit pkai moto am .
  3. n paling penting "ehem , ehem . TIKA SUDA TUA "
hehehee

HAPPY BIRTHDAY KAMO !
p/s : am curik gmbar tika . padan muka ! padan muka !

Saturday, September 25, 2010

saya beransur sehad .

semalam bermula dari terbit fajar .
kepala mula berdenyut - denyut bak bom jangka masa .
bila aku berjalan, kaki bagaikan menari - nari joget lambak .
tapi kenapa ?
ya , kerana aku diserang virus - virus*bukan centa ya SELSEMA .
satu hari . badanku saked - saked seperti Pak Munawer
yang berusia 50 tahun baru pulang dari gym setelah 15 tahun aktivitinya hanya
makan , tidor dan mengorat .
dari bahu turun ke bawah usus - usus perot . kesengalan mula terasa .
seperti ada setan - setan yang sedang kusyuk menggigit otot - ototku .
setiap 5 minit pasti aku bersin bagaikan debu - debu lada hitam menguasai ruang oksigen .
cecair belendir mula menawan rongga hidungku seperti paip syarikat syabas yang mula keretakan
dan mengeluarkan air dengan terpaksa .
paracetamol jenama KK ditelan sebanyak 4 biji .
mereka mula bersuara "hang gila . nk mati ka ?"
tapi aku x kesah .
fokus aku , sehad , sehad dan sehad .
boleh tidor ala - ala baby drypers .
boleh mimpi maen dam aji .
itu yang paling penting .
1 minit , 2 minit , 3 minit , 4 minit .
sukses ! bom jangka sudah aku matykan utk sementara waktu .
kepanasan di otak mula keluar bagai kentot - kentot cirit yang suam .
ah , bagai dunia aku yang punya .
aku khayal seketika .
mungkin kerana impak pil KK yang hampir overdos .
aku ketiduran .

Thursday, September 23, 2010

KEKANDA ADINDA

Oh Kekanda
Jangan iri hati, Dinda naik pangkat lagi
Oh Adinda
Kanda mana dengki, malah Kanda support bini

Jadi Dinda mahu mengambil masa
Tapi Kanda mahu segera
Dinda ingin berjaya dalam kerjaya
Tapi Kanda mahu cahaya mata

Dinda belum bersedia
Kanda dah beria ria
Jadi yang mana satu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh Adinda, tolong jangan lekas curiga, lekas cemburu buta
Oh Kekanda, Dinda perlu berhati-hati, tak rela dikongsi

Kanda kerja overtime, terlebih masa
Itu yang Dinda harus berwaspada
Ini semua demi masa depan keluarga
Dengan Dinda atau sebaliknya

Kanda kerja malam
Dinda kerja siang
Jadi bila nak bertemu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda
Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda
Oh bagaimana? Bagaimana kita nak selesaikannya?
Apa keputusannya?

Oh Kekanda mari nyawa, kita cuba komunikasi
Oh Adinda mari sayang, kita cuba toleransi

Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan
Kanda polar kutub utara
Dinda kutub selatan
Komunikasi, sikap toleransi, itu yang kita perlu
Tak perlu bertengkar
Tak perlu bermasam muka

Walau kita sering dengan cara masing-masing
Kanda yang Perdana
Dinda yang Utama
Kanda segalanya
Dindalah nyawa
Kita tetap bahagia bila bersama sama
Bahagia bersama
Bersama selamanya
Bahagia selama-lamanya

p/s : lirik lagu yg sedng dimaenkan .

Monday, September 20, 2010

sekolah ? aiseyh !

hari niee dh start skola .
dri pagi sampai koi 12.45 keja aku tidoo saja .
best . pening kepala bnyak sgt tidoo .
nk taw ak ?
semalam haty niee macam dh kena padlock kt umah tu .
kaki cm dh pailing kt lantai umah .
punya la berat haty niee nk balek ostel .
tapi apakan daya .
study kena la jugak kn .
nseb baek la internet yg mcam siput niee ada .
leyh la gak nk onlinee .
huhuu .
ha ! satu g .
sabtu niee kna ganty skola .
alamatnya x blek la mggu niee .
aiseyhmen . tension aku .
tu la . owg cuty raya . hgpa kalut nk cuty sama .
apa laga ? ganty la blek cuty tu .
huuuu .
):

Friday, September 17, 2010

semalam punya story .

semalam . huhh . lpas ja smyg mgrb dpt msg dri farah . dya ajak p open house yb jasmin kt dwan besaq sg 2 . koi 8 tepat ajak anis tembak trus p sg 2 . masa sampai x ramai g owg . lepak2 dlu kt tpi dewan . tggu farah . pstu lepak2 sembang2 .

bratoq amik mknan . makan nasi daging ja . lepak2 . usha pakcik makcik vetren boh selagu dua . hahaa . pastu lepak ngan anak2 yb .

lalala . tgk jam . koi 9 bleyh dh . gtaw depa kata nk gerak dh . dgn gopohnya blah dri dewan . tembak 5 minit smpai pacific . smpai2 ja . cari nset . pergh !!! nset x da . waaaa !! nk gila kot rasa . dok pusing tang tu 5 6 kali . x jumpa2 . last2 decide patah balek p sg 2 . jmpa farah . gtaw depa nset ilang . huhuu . kalot jgk ar time tu . call pnya call pkai nset farah . last2 . pakcik RELA angkat . gtaw ada kt luaq pgaq dwan . fuhh ! time tu cam nk lompat kot . wahaha ! syok nk mampoih . cm bru lpas mng perang nuh . hahaa . lpas amik nset .

lepak2 dlu ngan depa . layan karenah bdak kecik tu . anak yb jasmin . siap ngan adegan suap menyuap kot . lalala . opss . jgn salah paham okee . she still under 12 mybe okee . hahaa . tgk jam . koi 11 suda . anis tggu kt pacific nuh . siap dh beli tiket wyg g . skli lgi tembak g pacific . smpai2 trus msok wyg . lyan cita reavenge king kobra kot . haha . ulaq . geli lalala . kluaq2 ja . huhh . ujan wei !! ades . apa laga ? redah la ujan pon . wahaha . sampai umah koi 1.45 . aiseyh . best kot . hahaa . THE END . lalala .

Wednesday, September 15, 2010

salah ka kalau pink ?

peristiwa nie terjadi masa malam raya . time tu aku ngan mmbe2 aku kluar g uptown . nk rembat la sket brang2 . besa laa . last minute shopping . pusing punya pusing uptown tu apa pon x beli . masa benti kt satu kedai tu . aku tertarik dengan sehelai tees niee . brand paul smith*aril . kaler PINK okee . pastu mmbe2 aku pakat gelak . kata x bleyh blah la pink . aku pon . aiseyh , salah ka pink . adakah tuhan mencipta pink hanya untuk kaum hawa ? aku time tu pekakkan telinga aku . n rembat trus baju tu . haha . semangat beb . pink punya pasal . aku punya excited sampai gtaw mmbe kt FB aku nuh . aku x kesah . depa nak tepuk dahi ka . janji aku hepi toi ak . saat yang dtggu2 telah tiba . pagi raya ke 3 aku pon merasmikan tees yang aku rasa 1st time dlam hidop aku pink . semangat nieh bekobar2 . kalau antar den pogi perang nuh . x cakap banyak den . sosak jee ! hahaa . maklom la . nk g raya ngan mmbe2 . biar smue tgk aku x malu berpink . lalala . nk tgk tees tu ? nah aku bagi hangpa smua tgk smpai jemu . hemoh2!!



Saturday, September 11, 2010

semalam dan hari ini .

semalam . .

* g perda cari sluar jeans . tapi dapat p
aul smith pink . heee . kol 11 kluar umah . sampee lee kol 1.30 . lepas tu g umah affan . makan sked . dah kenyang . chow blek umah . chatting ngan abg an , amira , n sepupu sepapat aku yang onlinee smlm .*fi ofkos~ kol 3 tidoo trus !

hari niee . .

* kol 7 bangun . solat subuh gajah . mandy . rasmi baju raya . wahh ! excited . makan ala kadar . kol 7.45 g masjid . waa ! masjid blom full . leyh plih port . heee . abes smyg rya . g kubur . bersihkn kubur arwah tokwan ala kadar . blek umah . lepak2 . tgk tv . besiap2 nk g kja . huuu . tp best . dpt pngalaman bkeja msa 1st raya . cool . with sampin bagai . hehee . pulon keja . g smyg jumaat . smbung keja . jam dh kol 4 . pa lagi . chow balek umah . g join family raya . ajak jaja p umah zilah . makan pa smua . huh . kenyang kot . smgt nk smbg keja . smpai store . wan kata smbung break smpai 8 . tembak p cherok to kun . agak nk kol 8 . pecut p store . hoyeh2 ! apa laga . keja2 . lalala . sampai koi 12 . chow blek umah . onlinee .

p/s : best raya niee . dpt RM25 jaa . huuu

Thursday, September 9, 2010

eh , lusa dah nak raya ?

pejam celiks , pejam celiks dah dekat sebulan posa..
wahaha , buat ini , buat itu x sedar pon dah dekat bulan syawal..
tahun niee tema family aku biru air @ biru langit..
betol ek ? hah , aku pon x taw..
membe2 tanya aku ckap cmtu jaa..
n raya niee 1st timee aku braya pakai sampin..
whoots2 ! ! teruja beb..raya kt pizza hut bagai ! ! wahaha !
yg paling best n cambest , aku keja pkai baju raya..
nak tgk aku yang hensem lagi bergaya niee ha dtg la tempat keja aku.. hahaa ! tahun niee x sempat tgk pengunguman raya..
n tahun niee jugak telinga aku bebas dari dengar budak2 durjana maen mercun n meriam..x meriah klau x da mercun kan.. haih..


apa2 pon aku mewakili abdul rahman amsyar , am , aman , syarr dan man ingin meminta maaf dari hujung cekam kaki sampai la ke hujung rambut dreadlock bob marley.. hahaa !
n nak mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI maaf zahir dan batin~

p/s : jemput2 lee datang rumah !

satu budak sedang demam

ini budak kicik sangat suka kena demam..
ini budak nama hafizah @ demam girl..
lalala~
kat dahi tu ada letak 'coolfever'..
suda macam antu cina woo..
hehee~
p/s: fi jangan mara am aww..


Monday, September 6, 2010

bila otak dh gila.. mula la merapu..haha!

video yg dirakam secara spontan oleh membe2 aku yg kureng bertanggungjawab..

walla~

enjoy!!



p/s : sorii x brapa clear sora..pkai earphone okee sked kot..lalala

Saturday, September 4, 2010

nk raya dh. .

lalala..suda mau raya..
hohoo..best2..
isnin niee mau turun alor star..
buka posa ngan mmbe2 kem..
hehee~

p/s : boring niee !!!