http://amansukamosh.blogspot.com

sebuah cerita dongeng yang diadaptasikan dari sebuah pengembaraan . arahan budak skema khas untuk budak nerd . tidak akan ditayangkan di mana-mana pawagam berhampiran pada bila-bila masa .
*powered by agensi kawen lari .

Monday, August 30, 2010

MERDEKAkah kita ?



Malam niee compem la aku cakap..

Ramai lagi yg memilih tggu kt dtarn or mane2 tmpt

yg owg smbut merdeka dari pegi masjid buat taraweh..

X caya?

Kita ada mata kita boleh nilai sendiri..

Dlam ramai2 yang bersengkang mata tggu smpai

tengah malam nk tengok bunga api, lilit bendera kt tengkok..

cuba kita tanya pasal sejarah sebelum kita capai kemerdekaan..

Boleh kira dengan jari spa yg bleyh jwab..

X yah la tnya soklan killer..tanya ja tarikh kerajaan Melaka mula2 dijajah..

Remaja skunk klau cakap jee sal subjek sejarah mesty kata mengantuk..bosan..

Tp penah x dowg piker adee kee nasionalis2 dulu

mengantuk ble nk dapatkn kemerdekaan..

Dowg sggp x tido demi nk tuntut kemerdekaan..

Kita boleh rasa lega la sked sbb 2 3 tahun belakangan

niee smbut merdeka dlm bulan Ramadan..

Tu pon adee gak yg smbut dlm hotel murah..

Tggu ja paper esok..

brpa rmai yg kne tgkap basah dengan Jabatan Agama..

Aku bukan nk perkecilkan semangat owg yg smbut merdeka..

Tapi biar la kita sambut dengan cra yang betol..

Kalaulah allahyarham Tunku Abdul Rahman hidup lagi..

x taw la..mau nya heart attack tgk anak remaja skunk sambut merdeka..

Jangan kita seronok angkat bendera tapi kita buta sejarah..malu kan..

Aku harap kita semua dapat hayati erti kemerdekaan dalam konteks yang betol..

Best dapat sambut merdeka..

best bila tgk dokumentari pasal owg dulu2 nk dapatkn kemerdekaan..

Aku mmg bgga n besyukur sbb lahir dalam Negara Malaysia..

n x penah malu untuk ngaku aku rakyat Malaysia..

tgk la brpa bnyk kejayaan yang kita kecapi sepanjang 52 tahun 11 bulan 30 hari kita merdeka..

Weee..HAHA!!

btw aku ucapkan selamat menyambut hari KEMERDEKAAN yang ke 53!!!

Trimas kepada semua nasionalis yang banyak berkorban untuk generasi sekarang..

Caiya la sama lu..WAHAHA!! excited btol aku an..

Heheee..

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 53 ! ! !


p/s : aku keje malam niee -.-"



1 comment:

  1. hep..hep..hep..
    MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

    smbt kt umh je laa..
    sesak oi KL..
    pastu byk kes raba2..
    wee wisau2..

    apa pon tpulang kt indi nk smbt cmna..
    btl dak?

    ReplyDelete